تبلیغات
چرا بهائی نیستم - مطالب خرداد 1392
دین و دیانت چیست؟

دین و دیانت را چقدر می شناسیم و چگونه تعریف می کنیم یک مساله و جناب آیتی چگونه تعریف کرده یک مساله است که توجه شما را به تعریف ایشان جلب می کنم:

آیتی(۱)- دین چیست و دینت كدام است و لزوم آن بر روی چه اساس و پایه است و آثار صحت و حقیقت را چگونه باید شناخت؟

دین در تعریف ایتی

آواره - دین در لغت به معنی جزاء است (كماتدین تدان) و در عرف متدینین عبارت است از یك سلطه احكام و قوانین و آداب و رسومی كه به توسط یكی از انبیاء عظام و مهابط وحی و الهام در بین هیئت بشر به تشریع و تقنین و تألیف و تدوین شده باشد از برای حفظ حدود و حقوق و شئون بشریت و تصفیه و تهذیب اخلاق و ملكات انسانیه و شرط است كه تشریع آن فقط به قوه شدید القوی صورت بسته باشد یعنی شخص نبی بی كمك و معاونت غیر و تصرف دیگری و بدون اتكال به قضایای شورویه و تبادل افكار بشریه آن را با تأییدات غیبیه تدوین و تكمیل فرموده بر عموم بشر عرضه دارد و مطبوع طباع جمعی از عقلا واقع شده تا هزاران سال مورد استفاده جمیع یا قسمت عمده ی از اهل عالم واقع گردد.

اگر چه این تعریف تا همین مقدار كه ذكر شد ما را مستغنی می دارد از بیان و تبیان لزوم دیانت. زیرا نفس تعریف مستلزم لزوم است و هر شخص عاقلی وجود چنین قوانین و حدود را برای بشر لازم شمرده در صورتی كه معاندت نخواهد و مكابرت ننماید با اندك تفكری خواهد یافت كه وظائف انسانی بدون یك همچو اساس ادا نشود و امور دوره حیات من دون قانونی چنین اداره نگردد. ولی چون تعریف مذكور یك تعریف اجمالی بود لهذا تا حدی بسط مقال داده اندكی مفصل تر بیان نموده گوئیم.



ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ جمعه 31 خرداد 1392 توسط مهدی یاور

بعضی از افعال هستند که با انجام مقداری از آن انسان به نا کجا آباد خواهد رفت و برای آنکه از خطر آن در امان باشیم باید آنرا کاملا از زندگی خود حذف کنیم. یکی از آن چیزهایی که مفسده به بار می آورد گوش دادن به موسیقی است که ممکن است در اول کار مقداری گوش دهد اما در آخر کار ضررهای قابل توجهی به زندگی انسان وارد می کند. با این حال حسینعلی نوری در اقدس شنیدن موسیقی را حلال می کند و جالب اینجاست که توقع دارد همراه با شنیدن موسیقی شخص از محیط ادب و وقار خارج نشود!!!!!

ادامه مطلب


طبقه بندی: تعالیم و آموزه های بهاییت، 
برچسب ها: آهنگ و خوانندگی، محاکمه و بررسی باب و بهاء، بهائیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 30 خرداد 1392 توسط رهرو حق
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ در دوره شوقی افندی همزمان با ایجاد اسراییل در سرزمین های اشغالی، بهاییت هم اقدام به ایجاد سازمان تشکیلات اداری بیت العدل بهایی در اسراییل نمود
سازمان جاسوسی بهایی

شوقى افندى در ایام ریاست خود به تقلید از اروپاییان به بهائیت صورت تشكیلات حزبى داد و همزمان با ایجاد اسراییل در سرزمین های اشغالی، بهاییت هم اقدام به ایجاد سازمان تشکیلات اداری بیت العدل بهایی در اسراییل نمود و محافل منتخب محلى و ملى به وجود آورد و در برخى كشورها آنها را به عنوان محافل مذهبى یا حتى شركتهاى تجارتى به ثبت رساند. روحیه خانم همسر شوقى در این باره مى نویسد: «میل مبارك آن است كه …. محفل را به اسم جمعیت دینى و اگر نشد به عنوان هیئتى تجارتى تسجیل نمایند.»


ادامه مطلب


طبقه بندی: تشکیلات در بهاییت،  معرفی بهاییت،  بهاییت و استعمار،  تاریخ بهاییت، 
برچسب ها: بهاییت، بهایی، بیت العدل، محافل بهایی، بهاییان ارتدوکس، شوقی، شوقی افندی، بهاءالله، عبدالبهاء،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 28 خرداد 1392 توسط antibahai

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ بهاء در اقدس دستور داده که اثاثیه منزل را هر نوزده سال یکبار عوض کنند. این حکم باعث به سختی انداختن پیروان اوست، چون ممکن است بعضی از اثاثیه منزل را نتوان تا نوزده سال نگه داشت، و یا اینکه وسیله ای پس از گذشت نوزده سال هنوز قابل استفاده و تمیز است را برای چه دور بیاندازیم و اگر وسیله ای را حتی یکسال مانده به اینکه نوزده سال تمام شوند خریده باشیم، آیا پس از گذشت یکسال آنرا هم باید عوض کنیم یا نه؟

ادامه مطلب


طبقه بندی: تعالیم و آموزه های بهاییت، 
برچسب ها: محاکمه و بررسی باب و بهاء، تجدید اثاثیه منزل یکی از احکام بهاء، بهائیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 23 خرداد 1392 توسط رهرو حق
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ یکی از سیاست‌هایی که دشمنان ادیان الهی، همواره آن را دنبال می‌کردند، تحریف مذهب حق و اختراع مذهب جدید به جای آن بود. «مذهب تراشی» از دیر زمان رایج بود و همیشه در کنار دعوت حقّ پیامبران - علیهم‌السلام - عدّه‌ای داعیه مذهب و مسلک جدید داشتند تا دکّه‌ای باز کرده به منافع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و.... دست یابند.
استعمار و بهاییت

شاید لازم نباشد بحث کنیم  که بهائیت محصول سیاستهای استعماری غربی برای تغییر در بنیان فکری اجتماعی جوامع اسلامی است یا خیر زیرا آنچه اهمیت دارد روابط و هم پیمانی سازمان رهبری  بهائیت  با بیگانگان و دول استعماری است آنهم آنچنان آشکار و رسوا که مورخان حوزه تاریخ معاصر ایران بی هیچ تردیدی به آن معتقدند  حتی وابستگان و پیروان این فرقه ، با تلاش برای  توجیه مسئله ثابت تمی کنند که  منکر اصل قضیه نیستند


ادامه مطلب


طبقه بندی: بهاییت و استعمار،  تاریخ بهاییت،  معرفی بهاییت، 
برچسب ها: بهاییت، بابیت، استعمار، قادیانی، بهاءالله، عبدالبهاء، انگلیس، روسیه، آمریکا، اسراییل،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 21 خرداد 1392 توسط antibahai

حسینعلی نوری خود را شریف ترین و گل سر سبد مخلوقات معرفی کرده و در نتیجه از همچنین شخصیتی انتظار می رود که کامل ترین انسان بوده باشد و تمام سوالات مجهوله را برای انسان ها معلوم کند. اما این پیامبر دروغین بهائیان پیروان خود را از سوال هایی خارج از بحث دینی منع کرده است. در حالی که رهبران اسلام به هر گونه از سوالات امت خود پاسخ صحیح می دادند.

ادامه مطلب


طبقه بندی: تعالیم و آموزه های بهاییت، 
برچسب ها: محاکمه و بررسی باب و بهاء، پرسش از مطالب مجهوله، بهائیت،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 20 خرداد 1392 توسط رهرو حق
ازدواج و معاشرت

احکام ازدواج یزیدی ها را از نظر می گذرانیم:

در طایفه یزیدی نواختن طبل و شیپور علامت وقوع ازدواج و عروسی است و از شرایط صحت عقد یكی این است كه گرده ی نانی از خانه شیخ یا امیر قبیله به مجلس عقد آورده آن را به دو حصه كرده نیمی به عروس و نیمی به داماد می دهند و باید هر دو در همان مجلس حصه ی خود را بخورند تا حضار بتوانند بر وقوع عقد ازدواج گواهی دهند و پس از آنكه نان خورده شد تیرهای هوائی می اندازند و شیپور می نوازند برای اعلان اینكه عقد ازدواج واقع شد و بعد از انداختن تیر هوائی صریحا حضار را از مجلس می رانند عبارت تاریخ است كه (فیرفض المدعوون) یعنی دعوت شدگان رانده می شوند و خانه را به عروس و داماد می گذارند. (۱)



ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 18 خرداد 1392 توسط مهدی یاور
  • تعداد کل صفحات : 2  صفحات :
  • 1  
  • 2