تبلیغات
چرا بهائی نیستم - مطالب اسفند 1391


میرزا بهاء در کتاب بدیع درس (154) می گوید: انه یقول (خود بهاء) حینئذ اننی انا الله لا اله الا انا کما قال النقطة (سید باب) من قبل و بعینه یقول من یاتی من بعد.
و در اینجا مقام الوهیت را گذشته از اینکه برای خود و برای سید باب ثابت می کند، برای آیندگان نیز فتح باب نموده، و با کمال جرأت بت پرستی و صنم تراشی را نشر و ترویج می نماید.
و باز در صفحه ی (341) همین کتاب می گوید: که از نفس ظهور (میرزا بهاء) محتجب نمانی چه که مقصود بالذات او بوده و خواهد بود او است آیه ی لیس کمثله شیء و اوست آیه ی لم یلد و لم یولد بل مظاهر لم یلد و لم یولد خلق عنده ان انتم توقنون، از این جهت است که نقطه ی مشیت اولیه روح ما سواه فداه در مقام ذکر حروفات و مرایا و نور و امثالها من اعلی مراتب الاسماء الصفات الی ان ینتهی الی ادنی رتبة الاشیاء می فرمایند: اینها از خود تحققی نداشته چون به شمس حقیقی مقابل شده اند اشراق تجلیات لانهایة بر آنها شده این مقام دیده نمی شود در آن مظاهر الا الله.... الخ......


ادامه مطلب


طبقه بندی: اعتقادات، 
برچسب ها: مستندات ادعای الوهیت بهاء، بهائیت، محاکمه و بررسی باب و بهاء،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 29 اسفند 1391 توسط رهرو حق
در كتاب «اقدس» که مهمترین کتاب فرقه ضاله بهاییت است چنین آمده:
 و ما نوروز را برای شما عید قرار دادیم ...

عید نوروز

 


ادامه مطلب ، اصل مطلب است


طبقه بندی: معرفی بهاییت،  احکام در بهاییت،  تعالیم و آموزه های بهاییت،  اعتقادات، 
برچسب ها: بهاییت، بهایی، بهاءالله، حسینعلی نوری، اقدس، کتاب اقدس، عید نوروز، عید ایرانی، عید اسلامی، عید بهاییان، عید فارسی زبانان،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 اسفند 1391 توسط antibahai

آیتی - راستی ذكر الوهیت بهاء چه صورتی دارد آیا فی الحقیقة او دعوی خدائی كرده است؟

آواره - كلمات او را به دست آورید تا این حقیقت بر شما معلوم شود - هر چند چنانكه گفتیم به ظاهر می گویند ادعای بهاء رجعت مسیح و رجعت حسینی است ولی در حقیقت ادعای او ادعای الوهیت است و چون كسی سالها در میانشان بماند به جائی می رسد كه صریحا می گویند بهاء خدای مطلق است و خالق آسمان و زمین و مرسل رسل است و او است كه در طور با موسی كلیم تكلم كرده و حتی این را در نماز خود تصریح نموده ولی در یك عباراتی كه مگر یعرب بن قحطان بیاید عربی آن را درست كند یا بفهمد زیرا چنین می گوید: «شهد الله انه لا اله الا هو له الامر و الخلق قد اظهر مشرق الظهور و مكلم الطور» در اینجا باید فهمید كه فاعل «اظهر» كیست و مفعول آن كدام! اگر فاعل اظهر خداست مكلم طور كه مفعول می شود چه كاره است و گویا دو خدا در اینجا قائل شده می گوید خدا مكلم طور را ظاهر كرد آیا مكلم طور غیر از خداست كسی كه با موسی در طور تكلم كرد آن خدا بود پس خدائی كه بهاء را ظاهر كرده كیست و بهاء اگر خدا نیست چرا مكلم طور است؟ معلوم می شود او خدای دو آتشه است كه از یك طرف خدا او را ظاهر كرده و از طرفی مكلم طورش ساخته! اما عجب است كه ما تعجب از این عبارت می كنیم كه مفهوم آن اثبات دو خداست در صورتیكه در قصیده ی عزورقائیه كه یك دسته مهملاتی است كه به گوش هیچ عربی نخورده در آنجا به هزاران خدا قائل شده می گوید «كل الالوه من رشح امری تألهت و كل الربوب من طفح حكمی تربت - ارض الروح بالامر بی قد مشی و عرش الطور قد كان موضع و طئتی» یعنی همه خدایان از رشحه ی امر من خدا شدند و كوه طور به قدوم من مزین شد (!)



ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 اسفند 1391 توسط مهدی یاور

میرزا در الواح بعد از اقدس (ص180س10) گوید: انا نزلنا لاحد من الامراء ما عجز عنه من علی الارض و سئلناه ان یجمعنا مع علماء العصر لیظهر له حجة الله و برهانه و عظمته و سلطانه و ما اردنا بذلک الا الخیر المحض- ما نازل کردیم به یکی از امیران آنچه را که همه ی مردم از آن عاجز هستند و در خواست نمودیم که جمع کند ما را با علمای عصر تا حجت و برهان و عظمت و سلطنت خدا ظاهر شود و اراده نکردیم مگر خیر تنها را.
اولا- بحث و گفتگو در مطالبی می شود که مورد تردید و اختلاف و قابل انتقاد و اثبات و رد در میان اهل فضل و تحقیق و نظر باشد، و ما اگر امروز به دانشمندان و فلاسفه ی جهان اعلان کنیم که: بیائید و در موضوع تاریکی شب یا شیرینی عسل یا در امر محسوس دیگری با همدیگر مباحثه و جدال کنیم، البته کسی به این پیشنهاد پاسخ نداده، و به استهزاء و مسخره تلقی خواهند کرد.
و یا اگر شخصی پس از تحصیل مختصر و پیش از اتمام رشته ی تحصیلات خود: دعوی برتری و تفوق و افضلیت و اعلمیت کرده و بگوید من از همه ی دکترها و فیلسوف ها و پروفسورها و دانشمندان جهان بالاتر هستم، و حاضرم با آنان وارد بحث و مذاکره بشوم، البته دراین صورت کسی به حرف و دعوی او اعتنائی نکرده ، وبه جز ریشخند و مسخره و استهزاء ویا سکوت پاسخی به او نخواهد داد.
و سید باب پیش از میرزا بهاء از این حرف های مسخره آمیز زیاد گفت، و ناصرالدین شاه برای رفع اشتباه و سوء تفاهم مردم عوام مجلسی در تبریز در حضور خود تشکیل داده و انصافا مقام فضل و روحانیت و همه حقیقت نبوت او به همه ی حاضرین روشن و آشکار گردید! و در این صورت محتاج به تشکیل جلسه ثانوی نبوده است. البته خوانندگان باید به مطالعه ی تاریخ بپردازند تا بفهمند که علی محمد باب در آن جلسه چه افتضاحی به بار آورد........


ادامه مطلب


برچسب ها: طلب مبارزه ی میرزا بهاء، بهائیت، اشتباه بزرگ باب و بهاء،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 24 اسفند 1391 توسط رهرو حق

اولا باید دانست كه تاریخ اقتدار اسمعیلیه به وجود ابوالقاسم مهدی محمد بن عبدالله شروع می شود و انقراض سیاسی و سلطنتی آنهادر زمان سلطنت هلاكوخان به وجود ركن الدین كه ولد پنجم از صلب حسن صباح بود حاصل شد و مدت سلطنت اسمعیلیه در كلیه ی طبقاتش دویست و شصت و شش سال بوده و در حسن صباح و ابناء و احفاد او یكصد و هفتاد و یك سال بوده.

ثانیا به موجب تاریخ داعیه ی ابوالقاسم مهدی همان داعیه ی مهدویت است و استدلالش به اخبار و آیات بسیار است از آن جمله گویند آیه ی «تطلع الشمس من مغربها» مراد شمس حقیقت است و طلوع آن از وجود این مهدی كه نامش محمد بن عبدالله بوده مصداق یافته و بالاخره شمس حقیقت مغربش چون اسم محمد بن عبدالله بوده و مطلع آن نیزاسم محمد بن عبدالله است پس صحیح است كه این مهدی محمد بن عبدالله مهدی و قائم بر حق باشد كه مطلع الشمس مصداق یافته باشد.

این استدلال عینا مثل استدلال بهائیان است كه گویند مقصود از طلوع الشمس من مغربها وجود سید علی محمد باب است به این طریق كه چون شمس حق در سلسله ی نبویه غروب كرده و باید از آن سلسله طلوع كند پس بس است كه مهدی موعود سید باشد و چون باب سید بوده مصداق طلوع شمس از مغرب او است. چنانكه ملاحظه می شود فقط آنجا تعبیر به اسم پیغمبر (ص) و اینجا تعبیر به نسل پیغمبر شده و الا در تعبیر مثل هم است.


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 23 اسفند 1391 توسط مهدی یاور
امروز 8 مارس در تقویم جهانی مناسبت مهم روز جهانی زن وجود دارد که تمامی ادیان الهی در اینباره مباحث مهمی را مطرح کرده اند و حتی فرقه ها و گروه ها برای اینکه خود را با ادیان همراه و هماهنگ نشان دهند از این مناسبت دستاویزی برای توجیه خود استفاده کرده اند و شعار تساوی حقوق زن و مرد را مطرح کرده اند
روز جهانی زن

 

ادامه مطلب سند تبعیض زنان


طبقه بندی: تاریخ بهاییت،  تعالیم و آموزه های بهاییت،  معرفی بهاییت، 
برچسب ها: روز جهانی زن، 8 مارس، 8march2013، روز زن، زن در آیینه جمال و جلال، زن در اسلام، زن در ادیان، نظام حقوق زن در اسلام، زن در بهاییت، تساوی حقوق زن و مرد، تساوی حقوق رجال و نساء، بهاییت، عباس افندی، بهاءالله، بیت العدل، کتاب اقدس، ازدواج با محارم، زن شهری و زن روستایی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 21 اسفند 1391 توسط antibahai
     
اصل عدم مداخله در سیاست آنقدر اصل مهم و استراتژیک و مبنایی در بهاییت بوده که به گفته بهاء الله " میزان بهایی بودن و نبودن این است که هرکس در امور سیاسیه مداخله کند همین برهان کافی است که بهایی نیست



پیام جدید بیت العدل

پیامی که اخیرا تو سط تشکیلات جامعه بهایی یا همان بیت العدل به مورخه 12 اسفند 1391 برای بهائیان ساکن در ایران صادر شده حاوی یک نکته مهم و یک تغییر رویکرد اساسی از برنامه های بهاء الله و عبدالبهاء و شوقی افندی میباشد که با بررسی این پیام متوجه میشویم این نهاد که هم اکنون ریاست جامعه بهایی را به عهده دارد  از مبانی اساسی بهائی که توسط سران آن پایه گذاری شده به طور کلی رویگردان و برای بقای خود حتی قوانین محکمی که خود بهاء الله به عنوان اصول تعالیم بهایی معرفی میکند را هم  تغییر میدهد تا آنجا که سخنان بهاء الله که خود هرگونه تاویل و تفسیر در آثار و نوشته ها و سخنانش را مسدود کرده بود را دستخوش تغییر و تحریف قرار میدهند .


ادامه مطلب بیانیه جدید بیت العدل


طبقه بندی: تشکیلات در بهاییت،  معرفی بهاییت،  ایران و بهاییت،  تاریخ بهاییت،  تعالیم و آموزه های بهاییت، 
برچسب ها: بهاییت، سیاست، اصل عدم مداخله در سیاست، اصول تعالیم بهایی، بیانیه جدید بیت العدل، بیانیه 122 اسفند بیت العدل، بهاءالله، عباس افندی، شوقی افندی، بیت العدل، سیاست زدگی، سیاسی کاری، سیاست بهاییان،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 19 اسفند 1391 توسط antibahai
  • تعداد کل صفحات : 3  صفحات :
  • 1  
  • 2  
  • 3