تبلیغات
چرا بهائی نیستم - مطالب اسفند 1390
بهائی گری از بابی گری و بابی گری خود از شیخی گری می آید.

شیخی گری را شیخ احمد احسائی بنیاد گذارد. شیخ احمد در زمان فتح علی شاه می زیست و در كربلا به سر می برد.


او به علت ویژگی های خاصی كه داشت از جمله زهد و پارسائی، خوش بیانی و خوش برخوردی و هوش، شاگردانی در اطرافش به صورت طرف دار گرد آمدند.


ایران، عراق وعربستان نقاطی بودند كه شیخ احسائی نفوذش احساس می شد به طوری كه وقتی به ایران سفر كرد فتح علی شاه و پسرانش شخصا از او استقبال كردند.


شیخ احمد احسائی از تركیب مذهب و مكتب مسلكی جدید ارائه داد. این نوآوری كه با عقاید شیعیان تناقض داشت موجب سر و صداهائی بر علیه وی گردید و به كشاكش كشید.


حاصل پندارهای شیخ احسائی كه از فلسفه یونان بهره می جست و در نظر داشت در قالب مذهب پیاده كند همانا بنیاد مسلك شیخی گری محسوب می شد.


از آن به بعد بود كه درگیری شیخی و متشرع شروع شد .


شیخ احمد احسائی با تغییر اصول دین یعنی طرد دو اصل دینی و افزودن چیزی بر آن، ستیز ژرفی با شیعیان دامن گیرش گشت كه هر روز وخیم تر و عمیق تر گردید. دو اصلی را كه شیخ احسائی از اصول دین حذف كرد یكی عدل و دیگری معاد بود.


در مورد عدل، وی را عقیده بر این بود كه نمی باید یكی از صفات خدا را به عنوان اصلی از اصول دین بر دیگر صفات پروردگار ترجیح داد چه تمام صفات خدا یك سان است و عدل را بر سایر صفات خدا برتر شمردن جایز نیست.


در مورد معاد هم نظرش این بود كه روز قیامت انسان با تركیب و عنصری كه اكنون دارد، یعنی با گوشت و پوست ظاهری یعنی با تركیبی دیگر از آن چه تركیبات فعلی بدن ما را تشكیل می دهد، احیاء ،« هورقلیائی » تجدید حیات نمی كند بلكه با عنصر « هورقلیا » می شود.


شیخ احمد در مورد امام دوازدهم، بر همین مبنا، نظری مشابه دارد و می گوید: حضرت صاحب الزمان به جهان رفت.


 شیخ نوید می داد كه امام (ع) در قالب و كالبد دیگری پیدا خواهد شد آن. همین نظر و عقیده بود كه علی محمد شیرازی آن را مایه فكری خود كرد و بر آن انگشت نهاد.




داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 28 اسفند 1390 توسط علمدار خیرالدین

شیخی گری نشان گر عصیان فكری مردم ایران بود كه طی سالیان طولانی نهفته و بالقوه در پی شرایط مناسب به سر می برد تا به هنگام و موعد مطلوب بالفعل ظاهر گردد.

شرایط مطلوب و مناسب برای ظهور و تولد این جریان، همانا شرایط سیاسی،اقتصادی و اجتماعی آن مقطع از زمان بود كه قابله گردید و شیخی گری و سپس بابی گری را زاد.

سنگینی فشارهای روز افزون و طاقت فرسای اقتصادی بر پیكر جامعه عصر قجر- به ویژه در دوره زمامداری محمد شاه قاجار و از آن سخت تر دوره پسرش ناصرالدین شاه – تنش های شدید و غیر قابل تحملی در مردم پدید آورد.

دستگاه حاكمه در
قالب فئودالیسم و یا فئودالیسم در قالب دستگاه حاكمه مردم را به بند كشید و برده گونه تمام حقوقشان را پایمال می كرد.

 در آن
زمان آن چه به حساب نمی آمد، مردم بودند و آن چه صرفا مد نظر و هدف نهائی بود همانا منافع سران و زمامداران بود كه مملكت را ملك شخصی خویش برشمرده و دست به تاراج می زدند.

هر چه از زمان حكمرانی اهل زور و قدرت می گذشت، ایران ضعیف تر و بیمار تر و مردم بیچاره تر و فقیرتر و ناتوان در انتظار راه چاره به هر دری و هر جائی می زدند. نابودی و حراج مملكت به بهای فقر و فلاكت ملت تنگناهای شدید اجتماعی را به اوج رسانید.

 غفلت دولت مردان نسبت به تمام امور و بی بند و
باری كاخ نشینان دیگر جائی برای تحمل و تداوم روند چپاول باقی نگذاشت. مردم ایران از ظلم و بی عدالتی ها جدا به ستوه آمده بودند.

 فشار فزاینده حاكمان، صبر و توان مردم را لبریز و در نتیجه جوی انفجار آمیز و بسیار حساس حاصل گشت كه برای
مشتعل گشتن تنها به جرقه ای هر چند ضعیف نیاز داشت. با توجه به فقدان احزاب سیاسی این واقعیت كه هر حركتی برای مطرح شدن در آن زمان نیاز به پایگاه مذهبی داشت.
 و چاشنی حركت در قالب و رنگ و بوی مذهبی ارائه می گردید تا مقبول عامه افتد و حمایت شود حركت مردم هم در همان زمان با پیدایش باب ظرف و پایگاه مطلوب و مناسب خود را یافت و ناملایمات و نارضایتی ها به صورت شورش سر از آستین باب به در آورد.
كاربرد و كارآئی مذهب به ویژه بعد از رویداد رژی كه منجر به جنبش تنباكو و پیروزی
مردم و عقب نشینی ناصرالدین شاه گردید توجه قدرت های بزرگ زمان را سخت به خود معطوف داشت.
از آن به بعد بود كه جاسوسان خبره در لباس های مختلف و عوامل گوناگون در این راه طبق نقشه و برنامه های دقیق و حساب شده حركت كردند ،

و
این روند راهكاری برای حصول به اهداف مهم بیگانگان طماع و تشنه منافع گردید.آنان در این راه از هیچ گونه تلاشی فرو گذاری نكردند،




داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 27 اسفند 1390 توسط علمدار خیرالدین

دوستان همانطور که می دانید اساس مذهب باب و کتاب بیان بر نوزده قرار یافته ابواب آن هم نوزده و واحدهای آن هم نوزده است و سال را هم بر نوزده ماه تقسیم کرده و هر ماه را هم نوزده روزه می دانند منظور اصلی بنده این نیست به همین خاطر هم خلاصه میکنم: بعضی می‏گویند چون ظهور باب و بهاء در قرن نوزده عیسوی بوده بدین لحاظ بناء هر چیز را بر نوزده قرار داده لیکن اصل این است که ایمان آورندگان اول هیجده نفر و با خود باب نوزده بودند از این سبب عدد نوزده مقدس شده و اسامی آن اشخاص از این قرار است. 

(1) حاجی ملا محمدعلی بارفروشی قدوس (2) ملا حسین بشروی باب الباب (3) آقا محمدحسن برادر باب الباب (4) میرزا محمدباقر کوچک (5) ملا علی بسطامی (6) قرةالعین (7) شیخ محمد ابدال (8) سید حسین یزدی کاتب وحی (9) میرزا محمد یزدی روضه‏خوان (10) سعید هندی (11) ملا محمد خوئی (12) ملا خدابخش قوچانی (13) ملا جلیل ارومی (14) ملا باقر تبریزی (15) ملا یوسف اردبیلی (16) میرزا هادی قزوینی (17) میرزا محمد علی قزوینی (18) ملا حسن بجستانی با خود باب نوزده تن می‏شوند از این سبب مبنای هر چیز را بر نوزده گذاردند حتی مهر زن و اسامی ماههایشان را. 

 اسامی ماهها نیز از این قرار است

برای ادامه کلیک کنید


طبقه بندی: معرفی بهاییت، 
برچسب ها: بهاییت، چرا بهایی نیستم؟، میثم رسولی، بها الله، عید نوروز، عید، ماه صیام، بهایی، دشمن بهایی، جمعه، دوشنبه، الله ابها، 2013، سال نو، 91،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 25 اسفند 1390 توسط بهایی پژوه
خبرگزاری رسا ــ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پایگاه اینترنتی حقیقت بهاییت، درمحیطی آرام بر پایه علم و عقل به ارائه مباحثی در مورد فرقه ضاله بهاییت و نقد و بررسی آن برای جویندگان راه حقیقت می پردازد.
بر اساس این گزارش، پایگاه حقیقت بهاییت، به مباحثی چون احکام در بهائیت، اطلاعات عمومی در مورد بهاییت، اعترافات باب، الوهیت در بهائیت، بهائیت و استعمار، بهائیت و سیاست و بهائیت و عصر پهلوی می پردازد.

همچنین در این پایگاه به تاریخ بابیه، تاریخ بهائیت تا شوقی، تعالیم ۱۲ گانه بهائیت، حروف حی، خاتمیت و نبوت، در حاشیه بهائیت، زندگینامه علمای مبارز، شیخیه، قائمیت و مهدویت، مستبصرین و نجات یافتگان و کتاب شناسی پرداخته شده است.

فواید امام غایب، مرگ هژبر یزدانی در کاستاریکا، کم گفته هایی از بهائیت،‌ یک بهائی با ۸۰ شغل و همراه با نویسنده بهائیت در ایران آخرین پست های این پایگاه اینترنتی را در بر می گیرد.

در بخش گالری این پایگاه اینترنتی تصاویری از سران بهایی، اماکن، اسناد و آثار بهاییت، نمادها و علائم و عکس هایی از پشت پرده بهاییت به نمایش درآمده است.

در بخش «درباره سایت » این پایگاه این گونه می خوانیم:« سایت حقیقت بهائیت یکی از سایت هایی است که به طور تخصصی در زمینه بهائی پژوهی فعالیت می نماید.

وب سایت حقیقت بهائیت با همت جمعی از محققان تشکیل گردید تا مکانی آرام و به دور از تعصبات بر پایه علم و عقل فراهم آورد و بتواند تحری حقیقی حقیقت را بر طالبان حق و حقیقت عرضه بدارد. امید آنکه دوستان ، یاری بخش ما در این سایت گردند.»

یادآوری می شود: در قسمت «ارتباط با ما» پایگاه حقیقت بهاییت، راه های ارتباطی همچون، شماره همراه 09198502061 و پست الکترونیکی baharoom@mihanmail.ir برای ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات قرار داده شده است.

پایگاه اینترنتی حقیقت بهاییت، از نشانی http://www.baharoom.ir  قابل مشاهده و دسترسی است./919/ت302/ع







طبقه بندی: شیخیه، 
برچسب ها: حقیقت بهائیت، آدرس جدید، نیم نگهی به پایگاه اینترنتی حقیقت بهائیت، خبرگزاری رسا، رسانیوز،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 24 اسفند 1390 توسط آقای همامهر

باسلام

به نظربنده آن چیزی که فرقه بهائت راسرپانگه داشته نظام تشکیلاتی آنان است .....


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 23 اسفند 1390 توسط آقای همامهر

گروههای بهائی مخالف عباس افندی (که بعدا مخالفان شوقی نیز بدانان اضافه شدند)در فلسطین حضور داشتند و عباس و شوقی را مستحق رهبری فرقه-پس از حسینعلی بهاء-نمی دانستند. اینان مدتها بر اماکن بهائی در فلسطین تسلط داشته و اسباب رنج و درد سر برای شوقی بودند،ولی دولت اسرائیل به محض تاسیس،از جناح شوقی حمایت کردند و ازمخالفان وی خلع ید نمودند.
شوقی در نامه ی 11ژوئن 1950به بهائیان بشارتهائی می دهد،از جمله:(سقوط و اضمحلال مستمر بقیه ی ناقضیان میثاق که هنوز به کمال جسارت در مقابل قوای غالبه جامعه ی بهائی در عالم مخالفت می ورزند)
سپس اشاره می کند که بهائیان (خانه ی مخروبه ای)متعلق به مخالفان را که در جوار اماکن بهائی بوده منهدم کرده اند و آنها نیز دراعتراض به این اقدام به محاکم اسرائیل شکایت برده اند ولی (دولت اسرائیل صلاحیت محکمه ی کشوری را در رسیدگی به این موضوع رد کرد.....


ادامه مطلب


طبقه بندی: معرفی بهاییت، 
برچسب ها: صهیونیست، اسرائیل، بهائیت، شوقی افندی، عباس افندی، دادگاههای اسرائیل،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 23 اسفند 1390 توسط رهرو حق

بهائی گری زاده بابی گری است، بابی گری هم خود نیز از شیخی گری متولد گردید یا به كلام

بسیار ساده شیخی گری باعث بروز بابی گری و بابی گری عامل و زمینه ساز بهائی گری شده است.

عقاید اولیه ( شیخیه) به زبان ساده تلفیق و تركیبی از عقاید تشیع، توام با عرفان ایرانی، همراه با نظریه های حكمای اسلامی و یونانی بود.


در واقع افكار و عقاید مزبور ریشه در گذشته های دور دارد یعنی پس از سیری هزار ساله به صورت شیخی گری این عقاید خود را نشان داد، سپس در قالب بهائیت تداوم یافت.





داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 22 اسفند 1390 توسط علمدار خیرالدین
  • تعداد کل صفحات : 3  صفحات :
  • 1  
  • 2  
  • 3