بهاییت

طبق تعریف تمامی جامعه شناسان دین مجموعه ای از برنامه ها است که میتواند بشریت را هدایت و به سعادت برساند و در تمامی ادیان الهی این برنامه ها در کتاب الهی آن دین جمع شده است

برای اینکه تمامی افراد بتوانند از برنامه ها و امواج نورانی این مکاتب الهی بهره مند شوند در هر دین پیامبر و جانشینان او مامور به ابلاغ و تبلیغ احکام الهی به تمامی افراد بشر در هر عصر و زمان بوده اند

تمامی مکاتب غیر الهی و مسلک های دست ساز بشری نیز با استفاده از این شیوه سعی بر تبلیغ فرقه خود نموده و و با توصیفات اغراق آمیز تلاش میکنند جنس بدلی را همانند جنس اصل قالب کنند به عبارت بهتر به برنامه های شبه معنوی سعی بر همانندی خود با برنامه های معنویتی ادیان الهی میکنند

بهاییت یکی از این فرقه ها و مسلک های دست ساز بشری میباشد که توسط سازمان های جاسوسی استعمار برای مقابله با اسلام ساخته و پرداخته شده است  و همزمان با اعلام موجودیت این تشکیلات توسط پیامبرنمای این فرقه حسینعلی نوری برنامه های تبلیغی این فرقه ضاله هم آغاز میشود

سران بهاییت پس از آنکه فرد مورد نظر و دارای استعداد برای سازمان تبلیغاتی بهاییت را شناسایی میکنند یک دوره کارورزی برای شخص برگزار میکنند تا در طول این دوره او را بررسی و بتوانند با اطمینان و اعتماد بر روی این شخص سرمایه گزاری کنند و پس از طی مراحل گزینشی فرد به عنوان میلغ با در دست داشتن دستورات ویژه برای تبلیغ و ترویج بهاییت بین مردم حاضر میشود [1]

نکته مهمی که درباره این افراد حائز اهمیت است اینکه باید متوجه باشیم این افراد با چه حربه و دامی به فریب مردم میپردازند زیرا خود این گروه های تبلیغی میتوانند نشان دهنده ی الهی نبودن این مسلک گمراهی باشد فرقه ای که به دنبال تامین خواسته های شیطانی قدرت طلبان شیطان صفت ضد دین و مذهب میباشد و در نتیجه بهترین وسیله برای شناخت غیر الهی بودن این مسلک استعماری و تشکیلات جاسوسی به شمار میرود  

پس از اطلاع از نحوه جذب و تربیت مبلغ در این فرقه جاسوسی به گوشه ای از روشهای جذب توسط این افراد اشاره میکنیم تا اگر در جایی دامی با چنین مختصات و ویژگی دیده شد پی به وجود این فرقه استعماری ببریم

اولین برنامه و دستورالعمل که این مبلغان و مروجان فرقه بهایی بر عهده دارند این است که جایگاه اجتماعی فرد انتخاب شده برای فریب را شناسایی میکنند تا از مقدار زیرکی و بهره مندی از دانش دینی و میزان اطلاعات مذهبی او آگاهی یابند

دومین مرحله و مهمترین مرحله اینست که با تعالیمی که در دوره های آموزشی فرا گرفته چنان بر او تاثیر گزارد و بدون اینکه به اعتقادات مذهبی او نزدیک شود چنان به او القاء میکند که آنچه به او  گفته شده را بر اساس اعتقادات خود بسنجد و درباره سخنانش بیندیشد

در این مرحله فرد مذهبی به مثابه یک نمونه آزمایشگاهی برای مبلغ بهایی محسوب میشود و موجبات سرگرمی او را فراهم میکند و چنان فرد را دچار توهم تشکیک در دانسته های دینی خود میکند که فرد نسبت به داشته ها و باورهای خود دو دل میشود و در همین مرحله بهترین فرصت برای مبلغ بهایی برای نفوذ در فرد مهیا شده است

در سومین مرحله مبلغ بهایی وظیفه دارد که زیاد بر گفته های خود اصرار نکند و بهاییت را همچون ادیان دیگر به شمار نیاورد بلکه در گفته های خود باید بهاییت را طریقتی جدید است که مانند ادیان سابقه به شمار نمی آید و در این طریقت اسان به حقایق پنهای و درونی تعالیم ادیان الهی پی میبرد[2]

در مرحله چهارم چنان میشود که فرد نسبت به اعتقادات مذهبی خود سست شده و به سمت بهاییت گرایش پیدا میکند و در حال جستجو میباشد و اولین سوال او درباره رییس این فرقه میباشد پس طبق ماموریتی که مبلغ بهایی دارد در این مرحله بنا بر مقتضای حال و مصلحت مقال و مناسبت کلام میرزا حسینعلی نوری را که جاسوس روسیه بوده به عنوان معلم و استاد اخلاق برای پرورش اخلاق و تربیت بشر معرفی میکند و دیگر سخن از اینکه او پیامبر نمای این فرقه یا خدای خدایان است به میان نمی آید [3] .

چنانچه در زمان شوقی افندی رییس دو جنسه بهایی در جواب سوالی که یکی از مسیحیان اروپا پرسیده بود که شما بها را چه میدانید ؟ جواب میدهد : ما بهاء را پرورش دهنده مردم جهان به راستی و درستی و پاکی و آزادگی میدانیم

یک مبلغ بهایی هیچگاه نباید اصراری بر افشای هویت خود داشته باشد زیرا تشکیلات متوجه این امر شده است که بد نامی دست ساز استعمار بودن این مسلک منحرف برای همه مسلم و یقینی میباشد و اگر مبلغان بهایی اسمی از بهاییت بیاورند مورد بی اعتنایی و حتی ضرب و شتم و جراحت هم واقع میشوند چنانچه بهاییان خلخال برای صبحی چنین نوشته اند که: چون اسم شما به گوش بعضی از اهالی رسیده و ما می‏خواهیم جمعی در این جا تربیت(بهائی) شوند لذا خواهش می‏کنیم که در ورود خود به مرکز خلخال خود را صبحی معرفی نکنید و بهائی ندانید و خود را به اسم معلم معرفی کنید تا مردم از شما دوری نکنند تا بهتر بتوانید با مردم معاشرت کنید  [4] .

یکی از عجایب روزگار و غیر قابل باور اینکه دیده شده مبلغان بهایی در بعضی موارد برای نفوذ در بین مسلمانان تظاهر به اسلامیت و مسلمانی میکنند و با اینکه در خلوت خود حسینعلی نوری را به عنوان خدای بهایی قبول دارند اما در بین مردم تقیه کرده و خود را متظاهر به مسلمانی نشان میدهند

با اینکه تقیه و پنهان کردن عقیده در بهاییت حرام است و نباید این کار انجام شود اما مبلغان بهایی برای پیشبرد هدف خود این کار را انجام میدهند و در این راه ، خود خدای بهایی را الگوی خود قرار میدهند چنانچه صبحی محرم اسرار بهاء الله درباره او چنین مینویسد : بهاءالله و عبدالبهاء تا آخر ایام زندگی خود را مسلمان معرفی می‏کردند، یک نفر از اهل حیفا و عکا متوجه نشد که اینان شیعه‏ اند یا سنی چه رسد صاحب داعیه باشند  [5] 

با این پنهان کاری مبلغ بهایی دو هدف را دنبال میکند :
نخست اینکه عملکرد های مخرب خود را به نام اسلام تمام کرده و وجهه اسلام و مسلمان را تخریب میکند و مسلمانان را نسبت به آداب اسلام مردد میکند
دوم اینکه در بین مسلمانان براحتی میتواند به ترویج مسلک استعماری خود بپردازد بدون اینکه کسی به او شک کند و از هر خطری در امان است

 

آنچه بیان شد شمه ای از روش تبلیغی بهاییت بود که توسط مبلغ بزرگ بهایی جناب صبحی که بعد از هدایت و استبصار و بیزاری از فرقه ضاله و تشکیلات جاسوسی بهاییت به عنوان یک منتقد ضد بهاییت منتشر میشود تا مسلمانان در دام مبلغان این فرقه گرفتار نشوند . خدایش بیامرزد و در زمره نیکان قرار دهد .
 

 

 

پی نوشت :

1.خاطرات سقوط و انحطاط فضل الله مهتدی صبحی ص130
2.همان ص 227
3.همان ص 227
4.همان ص 140
5.همان ص 141

 





طبقه بندی: روشهای تبلیغ در بهاییت،  تشکیلات در بهاییت،  معرفی بهاییت،  بهاییت و استعمار،  تاریخ بهاییت،  تعالیم و آموزه های بهاییت، 
برچسب ها: بهاییت، سازمان جاسوسی، سازمان تبلیغات، بهایی، مبلغ بهایی، بهاء الله، مسلمانی، تقیه،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 23 شهریور 1392 توسط antibahai